Известие

Collapse
No announcement yet.

Eл. стъкла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Преработих схемата с цел да се избегнат гореспоменатите недостатъци.
    Освен това стъклата се вдигат едно по едно последователно с цел да се избегне прекомерно моментно натоварване.

    Новата схема е базирана на микроконтролер PIC16F84:



    Т1 - T5 могат да бъдат всякакви NMOS с Ids > 2A , Uds > 15V и Rds < 0,005 Ома.
    Аз съм ползвал IRLR8743

    Начинът на свързване е сходен с този на първата схема:

    Пин 1 ---> Модул B1, конектор А, пин 6
    Пин 7 ---> Шаси (-12V)
    Пин 8 ---> Модул B1, конектор F, пин 2

    Проводникът от пин 2 на конектор F се срязва и се свързва с пин 2 от схемата.

    Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 8 от схемата.

    Следващите връзки касаят буксата на шофьорската врата (конектор D30)

    Пин 3 ---> конектор D30, пин B7
    Пин 4 ---> конектор D30, пин B8
    Пин 5 ---> конектор D30, пин C2
    Пин 6 ---> конектор D30, пин C3
    Пин 9 ---> конектор D30, пин C10

    HEX dump - ът е в прикачения файл.
    Attached Files
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:56.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #92
      От известно време забелязвам следното При заключване на колата ако прозорците са затворени се чува но само понякога което е лошото около три четири секунди едно цъкане от вратата ли от вътре ли немога да разбера По мое мнение мотора за вдигане на стъклото се активира и деактивира но бързо Също от време на време когато заключвам при отворени прозорци се случва прозорците да се вдигат на стъпки Случвало се е дори прозореца да тръгне да затваря и да спре Предположението е че някъде губя маса на модула самоделка или хлабава връзка Ако ЕКО може да каже нещо ще съм благодарен Мисля че нещо с кабелите ще има проблем защото този проблем ми излезе от около месец два а точно тогава човърках по кабелите за вентилатора на парното но минах и през самоделката

      ---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

      Ако е от значение с първият модел самоделка съм
      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
        От известно време забелязвам следното При заключване на колата ако прозорците са затворени се чува но само понякога което е лошото около три четири секунди едно цъкане от вратата ли от вътре ли немога да разбера По мое мнение мотора за вдигане на стъклото се активира и деактивира но бързо Също от време на време когато заключвам при отворени прозорци се случва прозорците да се вдигат на стъпки Случвало се е дори прозореца да тръгне да затваря и да спре Предположението е че някъде губя маса на модула самоделка или хлабава връзка Ако ЕКО може да каже нещо ще съм благодарен Мисля че нещо с кабелите ще има проблем защото този проблем ми излезе от около месец два а точно тогава човърках по кабелите за вентилатора на парното но минах и през самоделката

        ---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

        Ако е от значение с първият модел самоделка съм
        Проблемът ти идва от модула за управление на стъклата (фабричния), чиято защита не сработва винаги коректно, когато се подаде едновременна команда за вдигане на двете предни или двете задни стъкла.
        Това е и причината заради която направих втори вариант на комфорт модула, при който четирите стъкла се вдигат последователно.

        Това можеш да го пробваш като натиснеш едновременно двата бутона. Предполагам, че тогава предните стъкла също ще вървят на тласъци, независимо, че самоделката тогава изобщо не действа.

        Решението е в почистване и смазване на водачите за да се облекчи движението на стъклата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #94
          Утре ще тествам за едновременно вдигане на предни стъкла Но имам други съмнения идващи от факта както писах че дори при затворени прозорци (и най = лошото че само понякога) се чува едно цъкане от шофьорската врата Ще допълня че поставяйки модула го направих сваляем чрез откачане на няколко букси Все си мисля че някъде по буксите сега има лоша връзка Но утре ще понаправя малко тестове и ще пиша Иначе огледалата работят коректно
          ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

          Comment


          • #95
            Нормално защитата трябва да изключи напрежението на мотора, когато той се натовари при достигане на горното положение.
            В случая тя изключва напрежението, но веднага след това пак го включва и така докато има подадена команда от бутона. От това се получава цъкането. Това не е нормално и може да се дължи и на окислени връзки по веригите към моторите или на захранването на модула за управление на стъклата. Моите наблюдения сочат към това, че тая мизерия я прави само модула за предните стъкла.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #96
              Сглобих първият вариант самоделка и за втората алфа Отначало имаше грешки но ги отстраних Всички проби на модула излизат правилно Но като го закача на колата предните стъкла спират да работят от бутоните и не се вдигат при заключване Да не би по новата година на колата да е нещо различно Двете коли ги правя едно към едно но немога да разменя модулите за проба защото са с различни букси Еко предварително благодаря ако ме насочиш накъде да търся проблема
              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

              Comment


              • #97
                Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                Сглобих първият вариант самоделка и за втората алфа Отначало имаше грешки но ги отстраних Всички проби на модула излизат правилно Но като го закача на колата предните стъкла спират да работят от бутоните и не се вдигат при заключване Да не би по новата година на колата да е нещо различно Двете коли ги правя едно към едно но немога да разменя модулите за проба защото са с различни букси Еко предварително благодаря ако ме насочиш накъде да търся проблема
                Има разлика в ел. инсталацията, касаеща ел. стъклата, но не би трябвало в това да е проблемът.

                Откачи двата проводника от комфорт модула, които са свързани към пинове B7 и C3 на буксата между шофьорската врата и купето:



                и виж дали ще се нормализира действието на предните стъкла от бутоните на конзолата.

                Ако се нормализира, премери съпротивлението на двата откачени проводника (изходите на комфорт модула) спрямо шаси и кажи стойностите.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #98
                  Направих пробата Стъклата на контакт заработиха Сложих мултицета на верига и стоностите и на двата кабела са 534 Това е при активиран модул или мерих на контакт
                  ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                    Направих пробата Стъклата на контакт заработиха Сложих мултицета на верига и стоностите и на двата кабела са 534 Това е при активиран модул или мерих на контакт
                    Ако задните стъкла работят коректно с комфорт модула, вероятно са дефектирали двата транзистора за предните стъкла. Следва да се проверят.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Ако имаш впредвид теста от пост 35 точка 4 направих го и е наред Ако транзисторите се тестват по друг начин ще моля за помощ
                      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                        Ако имаш впредвид теста от пост 35 точка 4 направих го и е наред Ако транзисторите се тестват по друг начин ще моля за помощ
                        Това е достатъчно като тест, въпросът е да си тествал така двата извода, които, когато са закачени, не работят предните стъкла.

                        Не ми отговори, дали сега задните стъкла работят коректно с комфорт модула.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Разкачих двата посочени кабела и проверих само предните стъкла Значи не съм довършил теста Утре ще тествам и ще пиша Това което ми направи впечатление е че при тези два откачени кабела модула остана активен половин час После го разкачих защото трябваше да тръгвам
                          ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                            Разкачих двата посочени кабела и проверих само предните стъкла Значи не съм довършил теста Утре ще тествам и ще пиша Това което ми направи впечатление е че при тези два откачени кабела модула остана активен половин час После го разкачих защото трябваше да тръгвам
                            Нещо има криво при свързването. Това дали въпросните 2 проводника са откачени или не, по никакъв начин не влияе върху времето през което модулът ще подържа захранването след изключването от контакт.

                            Направи пробата с откачени двата проводника, дали задните стъкла работят с комфорт модула, както на предишната ти кола.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Задните стъкла и огледалата работят
                              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                                Задните стъкла и огледалата работят
                                Намери 2 крушки от габарит и ги свържи между всеки един от двата разкачени проводника на комфорт модула и +12V (първата крушка - между единият от проводниците и +12V и втората - между другия от проводниците и +12V) и виж дали крушките светват, когато трябва да се вдигат стъклата.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X